torsdag 3 februari 2011

Längsta inlägget någonsin!!!

Hej bloggisar!

Förlåt att vi inte skrivit på länge med vi har inte haft tid. Jag, Emma har varit hos min pappas flickväns syster Cina och hennes man Mats och hennes två barn Sandra och Tintin på julafton. De bor i Staffanstorp. Det kom en tomte (jag tror inte på tomten) som delade ut julklappar till alla. Jag fick ett hårset med plattång, våffeltång, korkskruvstång och två olika locktänger, en ljusblå jättemjuk flis, en mössa, en kofta, PUMA skor, en radio och en bikini.

Jag firade nyår hemma hos mamma med mamma, mammas pojkvän, min moster Vibeke och hennes man Ted, min kusin Julia och mammas kompis Camilla. Vi sköt raketer och tände tomtebloss. Ett tips till nästa nyår: köp extra långa tomtebloss, vik de ca 4 cm där nere där man håller, och snurra. Det ser ut som om man gör eldringar i luften.

Jag, Emma har köpt ett Nintendo DSi XL. Det är jättecoolt. Man kan gå in på Internet.

Jag har sett på Tron Leagacy. Den är jättebra så ta chansen att se den innan den inte finns på bio längre. Filmen handlar om Sam Flynn. Hans pappa jobbar på ett megaföretag som "kommer att förändra världen" säger Sams pappa till Sam i filmen. Sams mamma är död sedan innan så när hans pappa försvinner spårlöst bor han hos sin farmor och farfar till Sam har växt upp och farföräldrarna dör. När Sam är vuxen kommer hans pappas gamla kompis Alan med nycklarna till spelhallen också ger sig Sam iväg till spelhallen. I spelhallen hamnar Sam i en värld som han bara trott var en godnattsaga. Jag tycker att filmen är riktigt bra.


Kramizar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar